Realnost naših života
ADHD
Dobro došli!
  • Dječji osmijeh je zrcalo u kojemu se ogleda radost života i vrijednost življenja. Gledajući u to zrcalo postavimo si pitanje da li dovoljno činimo za našu djecu. Mora li patnja pogođenih ADHD-om biti uvećana našom ravnodušnošću i nerazumjevanjem?
    Za djelotvorne institucionalne promjene i poboljšanja potrebno je vremena i sredstava, ali svi možemo, u skladu sa svojim mogućnostima, podržati postojeća nastojanja i pridonjeti da ovoj djeci život bude lakši.
Poruka g. Draganu Primorcu:
  • Nakon svega što je rečeno i učinjeno, puno više se reklo nego što se učinilo.
    Konfucije
Blog
ponedjeljak, studeni 26, 2007
Hiperaktivnost, impulzivnost i teškoće s održavanjem pažnje mogu ozbiljno narušiti djetetovu sposobnost učenja. Ova djeca često, osim ako su posebno inteligentna, počinju zaostajati za ostatkom razreda, te razviju akademske probleme. To je, uz probleme u ponašanju, još jedan od razloga zbog kojih im se djeca rugaju i zbog kojih ih roditelji kažnjavaju. Hiperaktivna djeca zbog svojih poteškoća u školi mogu razviti osjećaj odbačenosti od vršnjaka, što samo dodatno pogoršava situaciju.

Značajan postotak hiperaktivne djece ima specifične poremećaje učenja, konkretno poremećaje čitanja, pisanja i matematičkih sposobnosti. S obzirom da se cijeli obrazovni sustav temelji na sposobnosti čitanja i pisanja te da je uspješno čitanje i pisanje nužno za sudjelovanje u nastavi bilo kojeg predmeta, hiperaktivna djeca često imaju problema s ocjenama. Jednom kada zaostanu za vršnjacima, vrlo teško to nadoknađuju. Osim što im medij putem kojeg se znanje prenosi stvara poteškoće, oni zbog svog poremećaja imaju i niz drugih problema. Ne mogu se koncentrirati jednako dugo kao njihovi vršnjaci. Buka i pokreti oko njih im vrlo lako skreću pažnju. Vrlo često propuste važne informacije ili upute koje im daje učitelj jer su zaokupljeni razmišljanjem o nečem drugom. Mnogi od njih imaju vrlo neuredan i nečitak rukopis koji im može stvarati dodatne poteškoće. Oni ga sami vrlo teško razumiju i čitaju, a vrlo često zbog rukopisa dobivaju i kritiku od strane nastavnika.

Kako bi se preveniralo razvijanje daljnjih problema, važno je da nastavnici razumiju specifičan način funkcioniranja hiperaktivne djece koji često negativno utječe na školski uradak i općenito na izvršavanje obaveza i odgovornosti. Stoga je vrlo često potrebno kontaktirati s nastavnicima kako bi se lakše razlikovala ponašanja koja proizlaze iz hiperaktivnosti, prevenirao razvoj sekundarne patološke nadogradnje i djetetu primjereno pomoglo.

Istraživanja provedena u SAD-u pokazala su da hiperaktivna djeca imaju slijedeće probleme vezane uz učenje:
  • 90% hiperaktivne djece pokazuje smanjenu produktivnost u školskom radu
  • 90% hiperaktivne djece postiže snižen uspjeh u školi
  • 20% hiperaktivne djece ima teškoće sa čitanjem
  • 60% hiperaktivne djece ima ozbiljne poteškoće s rukopisom
  • 30% hiperaktivne djece prekida školovanje
  • 5% djece s poremećajem hiperaktivnosti završava fakultetsko obrazovanje za razliku od 25% djece iz opće populacije
kulerica @ 18:20 |Komentiraj | Komentari: 0
Anketa
Koliko uspješno škola vašeg djeteta osigurava prilagodbe za ADHD?




Anketa
Koju od navedenih reakcija na dijagnozu ADHD-a smatrate najviše iritantnom ili štetnom:



Brojač posjeta
108639
Index.hr
Nema zapisa.